Förbud mot plastpåsar

Från och med juli år 2010 förbuds försäljningen av plastpåsar i USA.
De får då ta med sig egna påsar eller köpa papperspåsar när de handlar, fast de flesta handlar väl redan mat i papperspåsar? I alla fall vad man ser på tv och i tidningarna.
Detta tycker jag är enormt bra då jag är emot plastpåsarna. De är enormt miljöskadliga och jag försöker att aldrig köpa plastpåsar, om jag någon gång glömmer tygpåse eller större väska när jag ska handla så köper jag i alla fall de som är lite mindre miljöskadliga, även fast de är dyrare.
Jag tycker att plastpåsarna ska förbjudas i Sverige också. Titta på våran värld, den är påväg att förgöras på grund av allt miljöskadligt vi gör och all fattigdom, brist på mat etc.

Varje svensk familj gör i genomsnitt slut på 800 plastpåsar varje år.
80% av svenskarna tycker att plastpåsar ska förbjudas även i Sverige.

Läs en artikel om detta ämne här.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback