Du är inte klok, Madicken

Världens bästa film är på tv nu, Madicken. Snacka om att jag blev glad när jag hörde melodin ljuda genom tvn! Det är den filmen när Madicken ska på skolutflykt och Lisabeth också vill ha utflykt, när Madicken hoppar ner från taket och får hjärnskakning. När jag var liten ville jag alltid få de där fina presenterna som hon fick då, ringarna och stenarna.
Jag älskar Astrid Lindgrens filmer! De är helt underbara och jag känner mig nästan som ett barn igen, när jag tittar på dem. Jag älskar speciellt Saltkråkan (Skrållan är det bästa jag vet!!), Madicken och Pippi. Dock gillar jag inte att det numera finns en tecknad version av Pippi. Jag tycker för det första att det är onödigt att göra en tecknad version om man inte ens klarar av att komma i närheten av hur bra riktiga Pippi är. Sen blir jag väldigt irriterad om jag kollar på en tecknad Pippifilm, för människorna ser inte likadana ut. Tommy och Annika till exempel, de har ju bytt hårfärg med varandra! Tjuvarna, poliserna.. Ja de ser också helt annorlunda ut! Nej, tecknade Pippi är nog bland det värsta jag vet.

Jag borde egentligen vara i skolan nu, jag vet. Jag kände bara att jag inte klarade av att åka dit när jag skulle ha åkt. Jag tänker åka dit lite senare, efter filmen kanske. Jag ska i alla fall vara där kvart i tolv, då blir det projektarbete med Lina.
Jag har redan börjat svikta när det gäller skolan, och det är inte bra. Jag har gått i skolan i ungefär tre veckor och kraften är redan slut. Fast det har väl egentligen ingenting med hur lång tid jag har gått i skolan att göra, det är ju inte så att jag är skoltrött..

Åh, nu blev det det där sorgliga i filmen när hon har hoppat ner och de tror att hon är död. Jag började nästan grina nyss, haha. Jag måste lägga mig ner i sängen och njuta till fullo av filmen!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback