Stop rocking the boat

Hemkommen från skolan. Eller, ja, det var mer än en timme sen jag kom hem. Hade inte ätit någonting idag, förutom lite frukt, så jag skulle göra risgrynsgröt och såg verkligen framför mig en stor skål med gröt och kanel på. Jag letade frenetiskt igenom hela köket tre gånger - utan framgång. Snacka om att jag var besviken när jag fick lov att äta risgrynsgröt utan kanel på! Det är inte alls lika gott eller roligt. Och vips, så var resten av min dag förstörd.

Älskade Timo är på högsta volym just nu. Syster skriker att jag ska sänka för att hon ska kunna höra tvn, men jag tänker minsann inte sänka volymen ett enda snäpp. Det är Timo och Timo måste ha högsta volym för maximal njutning! Det är ett faktum.
Det är konstigt hur musik kan kännas ända in i märgen. Musik kan träffa dig rätt i hjärtat som en pil, slita tag i varenda cell i din kropp, imprigmeras i vartenda skrymsle och varenda vrå av din kropp. Musik kan förändra en sinnesstämning på ett enda ögonblick. Det finns nog ingenting starkare än musik. Och inga atombomber i världen kan rasera och krossa musik. Musik är odödligt och underbart.

Nu blir det en bok. Fast jag tror inte att jag kan koncentrera mig alls, jag sjunger bara med i Timos låtar. Men det gör ingenting.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback