Låt barn vara barn

Faddergalan på tv4 är hemsk. Det är svårt att förstå hur hemsk vår värld egentligen är. Jag känner mig patetisk som sitter här i sängen och klagar på min stukade tå och min onda blödande mage när jag ser och hör barn berätta om deras situation som innebär daglig misshandel, ett liv utan familj, väntan på att stå utan pengar med ett eget barn, längtan efter en utbildning och ett värdigt liv. Jag har sett kvinnor berätta om könsstympning och fått veta att för några år sedan könsstympandes 97% av alla flickor i Egypten men att det nu har minskat till 50%.
Vår värld är hemsk och det skär i mitt hjärta när jag tittar på detta program. Varför är världen så orättvis? Varför kan vi inte göra mer för att hjälpa och förbättra?
Jag uppmuntrar alla till att bli faddrar!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback