Just like heaven

Jag var kär i idén om dig, långt innan vi mötts
och när jag såg dig komma i blåsten
med kläderna på sned och håret på sned, det med var jag såld
Du sa 'vems hår är gjort för det här?
och är det inte typiskt när man äntligen gjort sig lite fin
men en främling så söt som du och en sax fixar allt'
och plötsligt satt du där i ditt kök, som en oblyg ängel i jeans och bh
alldeles för nära och jag hade aldrig sett nått så vackert

Jag har inte klätt på mig än och klockan är kvart i tre. Jag har inte gått upp ur sängen än och klockan är kvart i tre. Jag har inte varit i skolan och jag har inte laddat min mobil.
Jag ska kolla på film och tröstäta glass idag. Jag ska lägga mig i badet och stanna där i flera timmar. Jag ska rita och jag ska gråta. Jag ska dricka te och jag ska smörja in min mage med heat lotion. Jag ska lyssna på Lassa Lindh och Norah Jones. Jag ska läsa en bok och jag ska skicka massa ångerfyllda sms. Jag ska ligga under täcket och jag ska krama min kudde. Jag ska krama min kudde och jag ska gråta.

Jag vill aldrig mer uppleva en kväll som gårdagens. Jag vill aldrig mer känna som jag kände igår. Jag vill aldrig mer vara så nära som jag var igår. Jag vill aldrig mer skära upp min hals. Jag vill aldrig mer ligga på golvet i flera timmar och bara försöka andas. Jag vill aldrig mer vara så hjälplös gentemot mig själv. Jag vill aldrig mer känna en sån smärta som jag kände igår. Jag vill aldrig mer känna en sån meningslöshet som jag kände igår. Jag vill aldrig mer känna en sån panik som jag kände igår. Jag vill aldrig mer vara ensam. Jag vill aldrig mer uppleva de känslor som jag kände igår.

Och efter gymnasiet lämnade du stan och alla vi fega, vi blev kvar
Du sa 'jag är inte som du, jag dör om jag stannar' och en kyss
och så var du borta och ända sen dess har jag dansat omkring
på gator och in i sovrum med ett halvt hjärta,
och mätt alla efter dig och inte varit mycket att ha
Och du kan inte bara ringa så här efter 5 år
och vara så underbar och tro jag ska falla
för jag vet att jag kommer falla

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback