Sådana som oss kommer aldrig få det vi vill

Igår slog det mig lika hårt som en käftsmäll. Det svepte över mig likt en orkan eller en tsunami. Det överrumplade mig utan minsta förvarning. Jag blev chockad och skärrad. Hur klarar dina ord av att borra sig så djupt in i mig? Det borde vara omöjligt - I alla fall förbjudet. Det borde inte vara lagligt att kunna påverka en människa så otroligt mycket genom att skriva några ord på ett tangentbord. Det borde inte vara lagligt att kunna påverka en människa så otroligt mycket genom att göra någonting alls. Det borde inte gå att påverka en människa så mycket som du kan.
Du skär.

Idag har jag varit duktig. Jag har varit så duktig att jag förtjänar en guldstjärna längst ned i högra hörnet på dagens sida i boken! Svenska C, kaffe, intervju, lunch, projektarbete, telefonsamtal, 8.6, städa. Det är duktigt gjort av mig.
Nu ska jag lämna datorn för att rikta hela min uppmärksamhet mot Hannah Montana. Efter det blir det svenskaläxan och sedan promenad till pizzerian för att köpa en sallad.

Vi borde få en chans


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback