Spöregn

Kom precis hem från att ha cyklat hem från Lina, i spöregnet. Det var inte direkt höjdpunkten på dagen ska jag säga. Är helt genomblöt efter att ha cyklat i bomullsshorts och tröja.
Idag har det varit en bra dag. Vaknade och spenderade de första timmarna med Alexander innan han tog tåget hem. Var till banken och växlade in mina sista dollar - jag som tänkte vänta tills den gick upp igen, men så blev inte fallet. Fick för övrigt en liten panikattack när jag kom på att mamma hade mitt bankomatkort i sin plånbok, som hon hade med sig till jobbet. Det kom jag på två minuter innan jag skulle åka. Sen hittade jag inga bra shorts att sätta på mig så jag klippte sönder ett par gamla jeans - och vips hade jag ett par jättesnygga jeansshorts!
Sen mötte jag upp Sara och vi cyklade till Kupolen. Köpte en playsuit och en väska, Sara köpte ett par jeansshorts. Sen tog vi en fika på Waynes innan vi cyklade ner till stan där jag köpte en doppresent till Freja.
Vi träffade Lina, hyrde två filmer - Confessions och Barnet. Cyklade hem till Lina, hon har en jättesnygg lägenhet! Fast den har hon sagt upp och ska flytta in i en ny den 1 september, jag blev erbjuden att flytta in. Vi får se hur jag gör med den saken, kanske flyttar in på deltid. Vi åt glass och tittade på Confessions. Det var en romantisk komedi som inte riktigt var en toppfilm enligt mig.
Efter ett tag kom Taysun och Firat och gjorde oss sällskap, vi började kolla på en film på tvn. Ett tag senare kom Nasir och två tjejkompisar till honom. Vi spelade kort, kollade på film, åt makaroner och bakade scones.
När det var dags att cykla hem upptäckte jag och Sara att det tyvärr spöregnade, men vad kunde vi göra åt det? Det var bara att sätta sig på cykeln och börja trampa. Dygnsur steg jag in i lägenheten och gjorde mig en kopp te.


 
Playsuit från Cubus, 150 :-


Kuvertväska/Clutch från Cubus, 50 :-


Doppresent till Freja.
En klänning och en söt kofta från Lindex, 44.50 :- sammanlagt.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback