Vi lever i en mardröm.

Det är hemskt hur många det är som dör hela tiden, och i närheten.

I fredags dog Johanna Andersson i en bilolycka. De var fem stycken i bilen och körde alldeles för snabbt på en byväg. Bilen körde av vägen och voltade femtio meter. Johanna satt fram, utan bälte. De som satt bak och föraren klarade sig trots det.
Vi hade en tyst minut för Johanna idag, i skolan. Och flaggan hissad på halv stång. Hon skulle börja tvåan på min skola.

Idag berättade min lillasyster någonting som jag inte visste om. Hon träffade Engla på Showskolan förra året, och de umgicks där.

Varför händer såna här saker hela tiden? Jag vill få slut på allt våld och hemsktheter. Varför kan vi inte göra världen till en bättre plats? Varför är vi så hjälplösa? Våran värld är en hemsk mardröm.

Kommentarer
Postat av: Giulia

döden är så,

2008-08-18 @ 21:52:44
URL: http://giuly.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback