Without emotions

1,5 timmars sömn inatt. Det kunde kallas trötthet i morse. Ny psykolog, gratis och allt. Fast jag kommer antagligen att behöva betala senare.
Freds och konfliktsstudier, för första gången idag. Kursen verkar intressant och bra, trots att jag höll på att somna på lektionen. Men var det så konstigt? Fick världens jobbigaste läxa i ämnet. Vi ska läsa igenom lärarens examensarbete som består av bara text på 50 stycken fullproppade a4or, plus att vi ska kritisera arbetet. Vi ska även skriva en a4 om vad vi förväntar oss och vill få ut av kursen. Det kommer däremot inte bli jobbigt. Missförstå mig inte, det ska bli kul att läsa igenom hans arbete och kritisera det! Det enda problemet är att vi har tre dagar på oss att göra det och jag är så enormt trött att jag inte kommer orka göra det idag. Imorgon ska jag plugga Naturkunskap, alltså återstår onsdagen till att läsa igenom det. Tight om tid bara. Men det ska gå bra.

Jag har blivit helt frälst av Norah Jones. Jag har lyssnat på henne non stop i flera dagar nu. Hon är underbar och jag känner en enormt skön och härlig känsla i hela kroppen när jag hör hennes röst och hennes musik.
Jag gav Lina ett kollegieblock idag, jag tyckte att hon behövde det. Jag blev förvånad när hon hittade en teckning i blocket, som jag ritat. Det var inte meningen att den skulle vara där över huvud taget. Och nu glömde jag kvar den i skåpet. Men det spelar inte heller någon roll.
Ingenting spelar egentligen någon roll längre. Har det någonsin gjort det?

Jag känner mig död idag. Likgiltig, tom och meningslös. Jag känner mig tråkig och grå. Allt känns grått, inte bara jag.
Jag är glad och stolt över att jag tog mig till skolan idag, trots mitt mående. Mitt mående vilket jag hade väldigt svårt att beskriva för Lillemor. Det är svårt att förklara och beskriva någonting som man inte riktigt förstår. Det är så jag känner just nu, jag förstår inte mig själv eller mina känslor. Jag förstår inte vad det är för känsla jag känner i hela kroppen. Jag blir förvirrad och frustrerad över mig själv. Jag vill bli fri, frisläppt och lös. Släpp mig fri, snälla.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (bara för mig)

Bloggadress:

Say what's on your mind, baby!
Trackback